13-05-2022: Gedupeerden onrechtmatig energiecontract krijgen hulp vanuit coöperatie collectief
Met de gratis Terugswitch Service wil om | nieuwe energie gedupeerde consumenten helpen.
Uit cijfers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijkt dat het aantal ongewenste telefoontjes door energievergelijkers van 2019 tot en met 2021 sterk is toegenomen.
Consumenten krijgen niet altijd de juiste of volledige informatie, worden op ongewenste momenten gebeld of aan de deur bezocht en het beëindigen van het gesprek is vaak moeilijk. Ook bestaan er derde partijen die zich voordoen als je eigen leverancier, zogeheten intermediairs. Zij nemen het soms niet zo nauw met de regels voor telemarketing en colportage.
Via de website van het collectief kunnen consumenten bekijken of hun situatie onrechtmatig is en kunnen ze zich aanmelden voor de Terugswitch Service. Het maakt daarbij niet uit of men klant is bij het collectief of niet. om | nieuwe energie zal dan namens de consument contact opnemen met de betreffende energieleverancier om de onterechte overstap terug te draaien.
Bron: Energienieuws